Megrendeléssel és szolgáltatások igénybevételével elfogadja az alábbi feltételeket
Utoljára frissítve: 2024. 11. 26.
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed a PWS - Professional Web Solutions (székhely: 5516 Körösladány, Bartók Béla utca 15; nyilvántartási szám: 52476503; Statisztikai számjel: 68946555-631123109; Adószám: 68946555-1-24), mint Szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) valamint a vele Vállalkozási szerződést (a továbbiakban: Vállalkozási Szerződés) kötő Megrendelőre (a továbbiakban: Megrendelő). A jelen ÁSZF a Vállalkozási Szerződéssel együtt határozza meg a megbízás teljesítése során Megrendelő és Szolgáltató (együtt a továbbiakban: Szerződő felek, vagy bármelyikük külön-külön nem nevesítve a továbbiakban: Szerződő fél) jogait és kötelezettségeit. A Szerződő felek a Vállalkozási Szerződésben határozzák meg a Vállalkozási Szerződés jelen ÁSZF-hez képest egyedi feltételeit így különösen a Szolgáltató által ellátandó feladatokat, a szerződésszerű teljesítés esetén a Szolgáltatót megillető díjazás mértékét, esedékességét, a feladatok teljesítésének ütemezését, határidejét. A jelen ÁSZF rendelkezései alkalmazandók mindazokban a kérdésekben, amelyekről a Vállalkozási Szerződés részletesen nem rendelkezik. A Vállalkozási Szerződésnek az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi, és azzal együttesen alkotja Szerződő felek között létrejött szerződést.
Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a www.pws.hu, valamint az itt esetleg fel nem sorolt, a PWS - Professional Web Solutions (továbbiakban: Szolgáltató) üzemeltetésében álló weboldalon elérhető szolgáltatás igénybe vevő (továbbiakban: Megrendelő) általi használatának feltételeit.
Az Általános Szerződési feltételek időbeli hatálya
Jelen ÁSZF 2024. március 26. napján került közzétételre a Szolgáltató URL-én vagyis a www.pws.hu alatt (a továbbiakban: URL).
1. Fogalommeghatározások
1.1. Egyedi fejlesztésű honlap fogalmának meghatározása
Az egyedi fejlesztésű honlap olyan, teljes mértékben testreszabott webes alkalmazás, amely kifejezetten a Megrendelő igényei és specifikációi alapján kerül megtervezésre és fejlesztésre. Az egyedi fejlesztés során nem használunk előre elkészített sablonokat vagy keretrendszereket, minden funkció és megoldás egyedileg kerül programozásra.
1.2. Tartalomkezelés fogalma
Az egyedi fejlesztésű honlapok esetében a tartalomkezelés az alábbi tevékenységeket foglalja magában:
- Honlap forráskódjának frissítése, karbantartása
- Biztonsági frissítések telepítése
- Adatbázis optimalizálás és karbantartás
- Honlap biztonsági mentésből történő helyreállítása
- Új funkciók implementálása
- Médiatartalmak kezelése
- Design elemek frissítése, módosítása
- Teljesítmény optimalizálás
- API integrációk kezelése
1.3. Garancia fogalma
Egyedi fejlesztésű honlap esetén:
Szolgáltató az általa fejlesztett honlapokra és szoftverekre az I. sz. mellékletben feltüntetett ideig vállal garanciát. A garancia magában foglalja az alábbiakat:
- Programhibák feltárása és javítása
- Biztonsági sérülékenységek kezelése
- Kártékony kódok eltávolítása
- Forráskód folyamatos karbantartása
- Böngészőkompatibilitási problémák kezelése
- Alapvető optimalizációs feladatok
- *Igény szerinti kisebb módosítások
*Amennyiben Megrendelő további fejlesztéseket kér Szolgáltató által fejlesztett szoftverhez, azt Szolgáltató garanciás időszak keretein belül elvégzi – kivéve, ha Megrendelő által kért fejlesztés meghaladja az 5 munkaórát, illetve Szolgáltató és Megrendelő közt nincs megkötött Tartalomkezelési és Rendelkezésre állási szolgáltatásra irányuló szerződés.
1.4. Egyedi szoftver fejlesztés
Szolgáltató köteles Megrendelő igényei alapján a leggyorsabban és leghatékonyabban elvégezni a rábízott feladatkört, minden szükséges eszköz felhasználásával, mely segíti a projekt gyors és hatékony kivitelezését. Ha Szolgáltató a fejlesztés során problémába ütközik, azt Megrendelő felé haladéktalanul jeleznie kell. Probléma esetén Megrendelő és Szolgáltató együtt kötelesek egyességre jutni a probléma mielőbbi megoldása érdekében.
1.5. Grafikai szolgáltatások
A grafikai szolgáltatások körébe tartoznak:
- Logótervezés
- Arculattervezés
- Teljes branding kidolgozás
- Marketing anyagok tervezése
- Hirdetési kreatívok készítése
- Webdesign tervezés
2. A vállalkozási szerződés weboldalfejlesztésre vonatkozó tárgya
2.1. Az egyedi fejlesztés során a Szolgáltató nem köteles:
- Más szolgáltatók által készített honlapok átépítésére, kezelésére
- Jogvédett, szellemi tulajdont képező tartalom feltöltésére
- Általános szerződési feltételek, adatkezelési tájékoztató, süti nyilatkozat valamint egyéb, a honlap működéséhez elengedhetetlen dokumentációk szerkesztésére, elkészítésére
- A megállapodásban nem szereplő funkciók fejlesztésére
2.2. Többszörös megrendelés esetén
Amennyiben Megrendelő több honlap elkészítésével bízza meg Szolgáltatót, abban az esetben minden honlap külön projektnek minősül és egyedi árajánlat kerül kiküldésre. Szolgáltató a Megrendelő igényeinek megfelelő sorrendben kezdi el a honlapok elkészítését, viszont ha Megrendelő párhuzamosan kéri a honlapok elkészítését és/vagy idő közben az elkészítési sorrenden változtat, abban az esetben Szolgáltató jogosult minden projekt előlegszámláját kiküldeni Megrendelő részére 3 (három) napos fizetési határidővel.
2.3. Sürgősségi fejlesztés
Amennyiben Megrendelő jelzi Szolgáltató felé, hogy az elkészíteni kívánt honlap(ok) kiemelten sürgősek számára úgy Szolgáltató sürgősségi díjat jogosult számlázni Megrendelő részére. A sürgősségi díj az árajánlatban szereplő végösszeg 20%-a (húsz százaléka). A sürgősségi díjat Szolgáltató az előleg díjbekérőn jogosult feltüntetni 3 (három) napos fizetési határidővel.
2.4. A Szolgáltató jó hírneve
A Megrendelő semmilyen nyilvános vagy harmadik személy részére történő megnyilvánulása sem csorbíthatja a Szolgáltató jó hírnevét.
2.5. Kapcsolat megszakadása
Amennyiben Megrendelő megrendelését követően munkadíj előleget fizet szolgáltató felé és bármely okból 30 napnál hosszabb időre megszakítja Szolgáltatóval a kapcsolatot, abban az esetben Szolgáltató a befizetett előleget nem köteles megrendelő részére visszafizetni, továbbá amennyiben Megrendelő továbbra is kéri a weboldal elkészítését, abban az esetben Megrendelő köteles a munkadíj előleget szolgáltató részére ismét megfizetni.
2.6. Megrendelés visszamondása
Amennyiben Megrendelő megrendelését követően munkadíj előleget fizet Szolgáltató felé, de bármilyen okból visszamondja a megrendelést, vagy a szerződés felbontásra kerül, úgy Megrendelő a munkadíj előleg visszafizetésére nem tarthat igényt.
2.7. Válaszadási határidők
A Szolgáltató az általános jellegű ügyfélszolgálati kérdéseket 24 órán belül, a technikai illetve fejlesztői tevékenységre vonatkozó kérdéseket 72 órán belül köteles megválaszolni.
2.8. További fejlesztési igények
Annak érdekében, hogy Megrendelő a weboldal funkcióival kapcsolatos igényei maradéktalanul teljesülhessenek esetenként további fejlesztésekre lehet szükség. Ebben az esetben a fejlesztések ára teljes egészében a Megrendelőt terhelik az árajánlatban feltüntetett elsődleges költségeken felül.
2.9. Módosítási kérések
Weboldal fejlesztés során az első tesztet követően megrendelő a design-al és funkcionális bővítéssel kapcsolatban 1db (egy darab) nagyobb módosítást kérhet. Amennyiben megrendelő további módosításokat kíván végeztetni a honlap felépítésével kapcsolatban, abban az esetben Szolgáltató további, előre nem látott költségként számolja fel azokat.
2.10. Projekt lezárása
Szolgáltató jogosult a projektet bármikor lezártnak tekinteni amennyiben:
- Megrendelővel a kapcsolat a 2.5. pontban feltüntetett időre megszakad
- Megrendelő írásban, valamint telefonon történő megkeresésre nem reagál
- A szükséges adatokat Szolgáltató felé nem küldi meg a pws.hu rendszeren keresztül
- Megrendelő az ésszerűség határain kívül eső kérésekkel akadályozza a weboldal elkészítését
2.11. Bizalmas információk kezelése
Minden a Szolgáltató és Megrendelő közt folytatott elektronikus levelezésben és a pws.hu rendszerben rögzített információt csak és kizárólag a Szolgáltató és Megrendelő jogosult tárolni. A levél, és csatolmányai bizalmas, illetve jogszabály által védett információt tartalmazhatnak.
3. Megrendelő kötelességei
3.1. Általános kötelezettségek
Megrendelő köteles minden szükséges adatot Szolgáltató részére biztosítani a pws.hu rendszeren keresztül a projekt maradéktalan elvégzéséhez. Ebbe beletartoznak:
- Szöveges tartalmak
- Képi anyagok
- Videók
- Dokumentumok
- Hozzáférési adatok
- Egyéb, a fejlesztéshez szükséges információk
3.2. További kötelezettségek
Megrendelő köteles:
- A Szolgáltató által meghatározott díjakat időben megfizetni
- Csak jogtiszta tartalmakat átadni
- A projekt szempontjából releváns információkat megosztani
- Az átadott anyagok minőségi követelményeinek megfelelni
- A fejlesztéshez szükséges döntéseket időben meghozni
3.3. Korlátozások
Megrendelő nem kérhet szolgáltatótól:
- Harmadik fél kárát okozó tartalommódosításokat
- Jogellenes tartalmak feltöltését
- A szerződés körén kívül eső fejlesztéseket
4. Szerződésben foglalt átadási határidők
4.1. Fejlesztési határidők
Egyedi fejlesztésű landing oldal: 30 munkanap + 10 nap türelmi idő
- Egyedi fejlesztésű vállalati honlap: 60 munkanap + 15 nap türelmi idő
- Egyedi fejlesztésű webáruház: 75 munkanap + 20 nap türelmi idő
- Egyedi fejlesztésű bővítmény: 30 munkanap + 15 nap türelmi idő
4.2. Grafikai munkák határidői
- Logótervezés: 10 munkanap + 5 nap türelmi idő
- Arculattervezés: 20 munkanap + 10 nap türelmi idő
- Marketing anyagok: 5 munkanap + 3 nap türelmi idő
5. A weboldal fejlesztésre vonatkozó vállalkozási szerződés hatálya és megszűnése
5.1. Szerződés időtartama és megszűnése
A Vállalkozási Szerződés a Szerződő felek között a megrendelés teljesítésével megszűnik. A Tartalomkezelési és Rendelkezésre állási szolgáltatás nyújtására kötött Vállalkozási Szerződés az abban meghatározott határnapig áll fenn. Amennyiben a határnapot megelőzően legkésőbb 30 nappal a Megrendelő nem jelzi a Szolgáltató felé, hogy a határnapot követően nem tart igényt a Tartalomkezelési és Rendelkezésre állási szolgáltatásra, a Vállalkozási Szerződés minden további nyilatkozat nélkül megszűnik.
5.2. A Vállalkozási Szerződés megszűnik amennyiben:
a. Szerződő felek bármelyike jogutód nélkül megszűnik
b. Szerződő felek a Vállalkozási Szerződést közös megegyezéssel írásban megszüntetik
c. Szerződő felek a Vállalkozási Szerződést közös megegyezéssel írásban felbontják
d. Szerződő felek bármelyike a Vállalkozási Szerződéstől eláll
e. Megrendelő nem fizeti meg a Vállalkozási Szerződés létrejöttét követően 8 munkanapon belül az abban foglalt Vállalkozási Díjelőleget
f. Szerződő felek bármelyike a Vállalkozási Szerződést a másik Szerződő fél súlyos szerződésszegésére hivatkozással, azonnali hatályú írásbeli rendkívüli felmondás útján megszünteti.
5.3. Kapcsolat megszakítása
Amennyiben Megrendelő a megrendelt szolgáltatás teljesítése során Szolgáltatóval a kapcsolatot megszakítja – a Szolgáltató megkereséseit 30 (harminc) munkanapon túl megválaszolatlanul hagyja – Szolgáltató jogosult a Vállalkozási Szerződést azonnali hatállyal felmondani és a Szerződő Felek között létrejött Vállalkozási Szerződésben foglaltakhoz képest az elvégzett feladatokkal arányos Vállalkozási Díjat kiszámlázni Megrendelő részére.
5.4. Csőd, felszámolás, végelszámolás
Amennyiben Szerződő felek bármelyikével szemben csőd-, felszámolási- vagy végelszámolási eljárást kezdeményeznek, úgy a másik Szerződő fél a Vállalkozási Szerződéstől a csőd-, felszámolási- vagy végelszámolási eljárás kezdő időpontját követően jogosult elállni vagy rendes felmondással egyoldalúan megszüntetni. Ebben az esetben Megrendelő a befizetett Vállalkozási Díjelőleg visszafizetésére nem tarthat igényt.
5.5. ÁSZF módosítás miatti megszűnés
Amennyiben a Vállalkozási Szerződés fennállása alatt Szolgáltató az ÁSZF-et módosítja, a módosult ÁSZF hatálybalépéséig és legalább 15 (tizenöt) napos felmondási idővel Megrendelő jogosult a Vállalkozási Szerződést rendes felmondás útján megszüntetni arra való hivatkozással, hogy a módosult ÁSZF hatályosulása esetére a Vállalkozási Szerződést nem kívánja fenntartani.
5.6. Azonnali hatályú felmondás
Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal, írásban felmondani a Vállalkozási szerződést amennyiben a Megrendelő:
- Megszegi jelen ÁSZF bármely pontját
- Vállalkozási díjelőleg megfizetésével késedelembe esik
- A fejlesztéshez szükséges szolgáltatások árát nem fizeti meg
- A Vállalkozási szerződésben feltüntetett feladatokon kívüli tevékenységek elvégzését követeli
- Jogvédett, szerzői jog alatt álló tartalom feltöltését követeli
- Indokolatlanul akadályozza a projekt befejezését
- A weboldal hatékony működését korlátozó funkciók fejlesztését kéri
6. Óradíjas tartalomkezelési szolgáltatásra vonatkozó szerződési feltételek
6.1. Szolgáltatás meghatározása
Az óradíjas tartalomkezelési és fejlesztői szolgáltatás egyszeri, a Megrendelő kérésére, a honlapon történő tartalombeli vagy technikai javításokat, módosításokat tartalmazza. Az óradíjas szolgáltatás díjszabásait az I. sz. melléklet tartalmazza. Minden megkezdett munkaóra egészben fizetendő.
6.2. Szolgáltatás dokumentálása
Szolgáltató az óradíjas szolgáltatás ellenőrizhetősége érdekében az elvégzett feladatokról pontos és részletes összesítőt küld Megrendelő részére, mely tartalmazza az elvégzett feladatok körét és a ráfordított órák pontos számát.
6.3. Késedelmes teljesítés következményei
Szolgáltató jogosult a Megrendelő késedelmes teljesítéséből fakadó igazolt károkat és költségeket (ügyvédi munkadíj, fizetési meghagyásnál felmerülő díj, illeték, végrehajtási eljárás költségei, stb.) érvényesíteni a Megrendelővel szemben.
6.4. Megbízás elutasítása
Szolgáltató elutasítja a megbízást amennyiben Megrendelő:
- Jogvédett vagy szerzői jog alatt álló tartalom feltöltését kéri
- A kért módosítások veszélyeztetik a látogatók, felhasználók, vagy Szolgáltató adatbiztonságát
- Korábban késedelmes fizetés állt fent részéről
- Aktív tartozása van Szolgáltató felé
- Előzőleg megszegte az ÁSZF bármely pontját
- A szolgáltatási körön kívül eső kéréssel fordul Szolgáltatóhoz
- A teljes honlap átépítését kéri
- Jogi dokumentációk (ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató, stb) szerkesztését kéri
7. Havidíjas tartalomkezelési és rendelkezésre állási szolgáltatásra vonatkozó szerződési feltételek
7.1. Szolgáltatás meghatározása
A Havidíjas tartalomkezelési és rendelkezésre állási szolgáltatás (továbbiakban: Szolgáltatás) Megrendelő által megrendelt, évente megújuló rendszeres szolgáltatás. A Szolgáltatásba beletartozik:
- A honlap forráskódjának folyamatos karbantartása
- Biztonsági frissítések telepítése
- Technikai támogatás
- Hibajavítás
- Teljesítmény optimalizálás
- Folyamatos szerverfelügyelet
- Rendszeres biztonsági mentések készítése
7.2. Díjfizetés
A Szolgáltatás díja előre fizetendő és a szerződés 12 (tizenkét) hónapra kerül megkötésre.
7.3. Inaktív időszakok
Amennyiben hosszabb ideig nincs elvégzendő feladat karbantartás alatt álló honlapon, Megrendelő abban az esetben is köteles megfizetni a Szolgáltatás rendszeres díjának egészét Szolgáltató felé.
7.4. Szerződés automatikus meghosszabbítása
Amennyiben a határnapot megelőzően legkésőbb 30 nappal a Megrendelő nem jelzi a Szolgáltató felé, hogy a határnapot követően nem tart igényt a Szolgáltatásra, a Vállalkozási Szerződés minden további nyilatkozat nélkül határozatlan időre meghosszabbításra kerül a Szerződő felek között.
7.5. Késedelmes teljesítés
Szolgáltató jogosult a Megrendelő késedelmes teljesítéséből fakadó igazolt károkat és költségeket érvényesíteni a Megrendelővel szemben.
7.6. Fizetési kötelezettség elmulasztása
Amennyiben Megrendelő többszöri felszólításra sem tesz eleget fizetési kötelezettségének - beleértve a fizetési meghagyást is - abban az esetben Szolgáltató törli a honlaphoz tartozó tárhely fiókot, a honlap fájljait és a megrendelő regisztrációs adatait rendszeréből, mely adatok visszaállítása nem lehetséges.
7.7. Nem vállalt tevékenységek
Szolgáltató a havidíjas szolgáltatás keretében az alábbi tevékenységeket nem vállalja:
- Teljes honlapdesign és arculat átépítését
- A szerződéskötés során meghatározott honlap(ok)on kívül új honlap elkészítését, karbantartását
- Jogvédett, szerzői jog alatt álló tartalmak feltöltését
- Jogi dokumentációk szerkesztését
- A szerződésben nem szereplő új funkciók fejlesztését
7.8. Szolgáltatás idő előtti lemondása
Szolgáltatás lejárati nap előtt történő lemondása esetén Megrendelő az egy éves Szolgáltatási díj visszatérítésére sem részben, sem pedig egészben nem tarthat igényt.
7.9. Kedvezményes csomagok
Amennyiben Szolgáltató összevont árajánlatot küld Megrendelő részére, mely egyaránt tartalmazza a honlap fejlesztését és az éves Szolgáltatást, az alábbi feltételek érvényesek:
a. Az árajánlatban feltüntetett kedvezményes árak a Szolgáltató által meghatározott ideig és feltételekkel érvényesek.
b. Az árajánlat lejárati idejét követően Megrendelő az árajánlatban feltüntetett "Végösszeg kedvezmény nélkül" tételt köteles szolgáltató felé megfizetni.
c. Szolgáltató az árajánlat lejáratát követően jogosult új ajánlattal élni Megrendelő részére.
8. Üzleti titok
8.1. Üzleti titok meghatározása
A jelen ÁSZF értelmében üzleti titoknak minősül minden olyan tény, adat, információ, megoldás, szerzői jog, know-how, ötlet vagy szerződési ajánlat és egyéb információ, amelynek nyilvánosságra hozatala, illetéktelenek által történő megszerzése a Megrendelő pénzügyi, gazdasági vagy piaci érdekeit sértené vagy veszélyeztetné.
8.2. Titoktartási kötelezettség
Szolgáltató a tudomására jutott Üzleti Titkot köteles megőrizni, azt Megrendelő írásbeli hozzájárulása nélkül nem jogosult:
- Részben vagy egészben harmadik fél részére átadni
- Bármely formában hozzáférhetővé tenni
- Nyilvánosságra hozni
- Saját célra felhasználni
8.3. Kivételek
Nem tartozik a titoktartási kötelezettség alá:
- Az az Üzleti Titok, amely más úton már nyilvánosságra került
- Azon nyilatkozatok, amelyek megtételére Megrendelőt jogszabály kötelezi
8.4. Alkalmazottakra vonatkozó kötelezettség
Szolgáltató vállalja, hogy a titoktartási rendelkezéseket alkalmazottaival, tagjaival is betartatja.
8.5. Nyilvánosságra hozatal
Szerződő felek rögzítik, hogy az Üzleti Titok körébe tartozó információkat a Szolgáltató kizárólag a Megrendelő előzetes írásbeli hozzájárulása esetén hozhatja nyilvánosságra.
8.6. Időbeli hatály
Szolgáltató titoktartási kötelezettsége a Vállalkozási Szerződés megszűnését követően a megszűnéstől számított 3 (három) évig áll fenn.
8.7. Referencia jog
Szolgáltató jogosult a Megrendelő előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül is referenciaként nyilvánosságra hozni annak tényét, hogy Megrendelő ügyfélköréhez tartozik, illetve tartozott.
8.8. Adatok védelme
A Szolgáltató az elvárható gondosság keretein belül óvja a Megrendelő által a Szolgáltató szerverein tárolt adatokat, azonban az adatok esetleges elvesztéséért és az abból eredő károkért nem vállal felelősséget.
9. Felelősség kizárása
9.1. Weboldal működése
Szolgáltató nem vállal felelősséget a honlap működéséért amennyiben:
- Megrendelő hibát generál a honlapon
- A hiba a megrendelő által végzett módosításokból ered
- A probléma a megrendelő által használt eszközökkel kapcsolatos
- A weboldal használata nem rendeltetésszerű
9.2. Harmadik felek
Szolgáltató nem vállal felelősséget:
- Harmadik fél megbízásából eredő károkért
- A megbízott harmadik fél munkájáért (marketinges, grafikus, stb.)
- Harmadik fél által okozott biztonsági incidensekért
- Külső szolgáltatók által biztosított szolgáltatások működéséért
9.3. Tartalom
Szolgáltató nem vállal felelősséget:
- A honlap tartalmáért
- A feltöltött szöveges és média tartalmakért
- A tartalmak jogi megfelelőségéért
- A tartalmak által okozott esetleges károkért
9.4. Technikai problémák
Szolgáltató nem tehető felelőssé:
- A honlap időszakos leállásáért
- A betöltés lassulásáért
- Szerveroldali problémákért
- Internet szolgáltatásból eredő hibákért
9.5. Adatvesztés
Szolgáltató nem vállal felelősséget:
- Weboldal költöztetése során történő adatvesztésért
- A megrendelő által végzett módosításokból eredő adatvesztésért
- Vis maior események miatt bekövetkező adatvesztésért
9.6. Ésszerűtlen kérések
Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges károkért, amennyiben Megrendelő a józan ész határain kívül eső feladat(ok) elvégzésére kötelezi Szolgáltatót.
10. Vegyes rendelkezések
10.1. Együttműködési kötelezettség
Szerződő felek a Vállalkozási Szerződés megkötését követően egymással együttműködve kötelesek eljárni, továbbá a szerződésből eredő jogaikat és kötelezettségeiket mindvégig jóhiszeműen kötelesek gyakorolni, illetve teljesíteni.
10.2. Érvénytelenség
Amennyiben a szerződés egyes rendelkezései érvénytelenek lennének, úgy az nem érinti a teljes szerződés érvényességét. Szerződő felek az érvénytelen kikötést olyan új rendelkezéssel kötelesek pótolni, amely a szerződés tartalmának és a felek szerződési akaratának megfelel.
10.3. Kommunikáció
Minden szerződéssel kapcsolatos közlést írásban kell megtenni:
- a pws.hu rendszeren keresztül
- Tértivevényes ajánlott levélként
- Futár általi kézbesítéssel
- Személyes átvételt igazoló nyilatkozattal
10.4. Jogutódlás
Amennyiben Szerződő felek bármelyikének személyében jogutódlás következne be, úgy a Szerződésben foglaltak a jogutódra is kiterjednek.
10.5. Vis maior
A Szerződő felek mentesülnek kötelezettségeik teljesítése alól:
- Természeti katasztrófa
- Tűz, áradás
- Szükségállapot
- Lázadás, polgárháború, háború
- Sztrájk
- Szervert érintő hackertámadás
- Jogosulatlan hozzáférés esetén
10.6. Vitarendezés
Szerződő felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy a szerződéssel kapcsolatosan felmerülő valamennyi jogvitát békés úton oldják meg.
10.7. Szolgáltatás megszűnése
Szolgáltató döntéséből történő szolgáltatás megszűnése vagy Megrendelő által felbontott szerződés esetén Megrendelő díjvisszatérítésre nem jogosult.
10.8. Irányadó jog
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései megfelelően irányadóak. Jogvita esetén a Berettyóújfalui Járásbíróság / Debreceni Törvényszék illetékességét kötik ki a felek.
11. Általános Szerződési Feltételek módosítása
11.1. Módosítási jog
Szolgáltató előzetes értesítés nélkül bármikor módosíthatja jelen ÁSZF tartalmát, melyet Megrendelő részére módosítást követően honlapján tesz közzé.
11.2. Módosítás elfogadása
Amennyiben megrendelő a módosított ÁSZF-el nem ért egyet, úgy megrendelő azonnali hatállyal felmondhatja szerződését, mely esetben a fentebb említett szankciók nem érvényesíthetők vele szemben.
11.3. Új megbízások
Megrendelő által felbontott szerződés esetén szolgáltató új megbízást nem köteles elfogadni a már felbontásra került megállapodást követően.
12. Záró rendelkezések
12.1. Jelen ÁSZF a pws.hu rendszerben történő közzététel napján lép hatályba.
12.2. Az ÁSZF rendelkezéseit a közzététel napján vagy azt követően megkötött szerződésekre kell alkalmazni.
12.3. A jelen ÁSZF magyar nyelven készült, értelmezésében a magyar jog szabályai az irányadók.